Carp Zwolle: de Talk of the Town

Ieder jaar wordt er in de IJsselhallen in Zwolle een karperbeurs georganiseerd. Hier komen maar liefst 16.000 karperliefhebbers uit 18 verschillende landen langs voor het laatste nieuws op karpergebied. Toch hebben veel Zwollenaren geen idee van het evenement. Ook de Zwolse ondernemers zijn nauwelijks betrokken, terwijl het evenement de stad heel veel te bieden heeft! Om dit te veranderen gaan 5 studenten van Hogeschool Windesheim en Deltion College aan de slag met dit vraagstuk.

Op 14 december moeten de studenten klaar staan om de definitieve plannen aan het management van Libéma te presenteren. Samen met Marco Docter, projectmanager van de IJsselhallen, brainstormen de studenten de komende periode over ideeën en plannen. Haalbaarheid en creativiteit zijn de kernwaarden die hierbij centraal staan.

Creatieve uitdaging

Het vraagstuk doet een beroep op het creatief vermogen van de studenten. Er moet uiteindelijk een plan worden opgeleverd om ervoor te zorgen dat in februari de hele stad over Carp Zwolle praat! Hard werken wordt echter goed beloond. Niet alleen doen de studenten veel werkervaring en contacten op, ze maken ook nog eens kans op een stageplek bij Libéma.

Niets is te gek

Elk nieuw team dat samen gaat werken, moet eerst met elkaar kennismaken. Daarom startte dit project met een weekendje weg op uitnodiging van opdrachtgever Libéma. In een park bij het Dierenbos leerden de studenten en de coaches elkaar kennen door allerlei activiteiten en spellen. Ook kwamen hier tijdens de brainstormsessies de eerste ideeën voorbij. De gouden regel: use your imagination! Niets is te gek. Met deze insteek pakken de studenten ook de rest van dit project op.

Kortom: een gaaf project, waarbij de studenten veel praktijkervaring en contacten opdoen.

Opdrachtgever

Marco Docter (projectmanager IJsselhallen)

Coaches

Jan Nabers
Frances Meester

Looptijd

September 2016 – februari 2017